Se, että myymäläsi on siisti, ei vielä tarkoita että se myy
Moni yrittäjä ajattelee, että kun tavarat on järjestyksessä ja lattiat pesty, niin asiakas viihtyy ja ostaa. Totuus on kuitenkin tämä: siisteys on vasta lähtökohta, ei myyntivaltti.
Asiakas ei osta siksi, että tila on siisti. Hän ostaa siksi, että tila tuntuu houkuttelevalta. Houkutteleva tila kutsuu viihtymään. Asiakas haluaa löytää helposti sen, mitä tarvitsee. Tai vielä parempi: joitain, mitä ei tiennyt tarvitsevansa.
Mikä siis ratkaisee?
- Asiakaspolku: Miten tuotteiden esillepano ja huonekalut ohjaavat asiakasta liikkumaan tilassa. Mihin asiakkaan katse osuu ensin, mikä jää piiloon ja ostamatta.
- Tunnelma: Miltä tila tuntuu, kun asiakas astuu sisään. Onko se kutsuva vai kylmä? Houkutteleva vai etäinen? Vastaako tunnelma palvelua?
- Esillepanot: Houkutteleeko tuotteiden esillepano ostamaan vai tuntuuko kaikki vähän sekaiselta?
Ongelma ei useinkaan ole siisteys, vaan se, ettei tila ohjaa asiakasta oikealla tavalla. Juuri tähän vastaan tilasuunnittelulla. Et tarvitse remonttia tai uusia kalliita kalusteita. Pienillä muutoksilla – esillepanon, valojen, sijoittelun ja tunnelman kautta tila voi alkaa palvella sinua ja asiakastasi huomattavasti paremmin.
Tilaa Tilasuunnittelu niin katson tilaasi uusin silmin.